Ordrebekreftelse og ekspedering av ordren

Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel-/spammappe! Vi dobbeltsjekker så at vi har de bestilte skoene på lager. Dersom du ikke har mottatt noen form for ordrebekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, og du må legge inn bestillingen din på nytt. Er du usikker på hva som kan ha skjedd, kontakt oss her; www.litohelsesko.no

Dersom vi har riktig størrelse på lager, ekspederes ordren din vanligvis senest 2-4 virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Ordre som kommer inn etter kl. 09.00 kommer som hovedregel på vår plukkliste først påfølgende virkedag. Ekspedisjonstiden regnes fra ordren kommer på plukklisten. Vi står på alt vi kan for å sende deg skoene så raskt som mulig. Vi som jobber i nettbutikken er ikke her i helgene, så ordre som kommer inn etter kl. 09.00 fredag, vil bli ekspedert tidligst påfølgende mandag.  Når vi har salg, eller det av andre grunner er særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Man må da også regne med noe lengre responstid på e-poster sendt til vår kundeservice.

ORDREINFORMASJON

Er e-postadresse, leveringsadresse, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.
Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Posten dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt. Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

BETALING

Betaling skjer i norske kroner – markert som NOK.

Du kan velge å forhåndsbetale med kort, eller velge å betale med faktura. Dersom du betaler med kort vil beløpet reserveres på kontoen din mens vi sjekker om skoene er på lager, og belastes først når vi sender deg pakken. Skulle vi være utsolgt for skoene du har bestilt annullerer vi reservasjonen på kortet ditt. Dersom varene av en eller annen grunn utleveres uten at betaling har skjedd/gått igjennom må du betale for skoene i etterkant, uavhengig om manglende betaling skyldes forhold hos Lito helsesko, deg som kunde eller tredjepart.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Tilbakebetaling
For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling.

VED UTSOLGT VARE

Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken (der flere bestiller samtidig etc.). Er vi utsolgt for din størrelse i én eller flere av de bestilte modellene vil du i løpet av senest et par virkedager etter sendt bestilling motta en utsolgtmelding på e-post (kan ta lengre tid i særlig travle perioder). Dersom vi er utsolgt for én blant flere bestilte modeller, vil vi sende de resterende. Du kan gjerne ta kontakt med oss dersom du ønsker at vi skal hjelpe deg å finne en alternativ modell etter utsolgtbeskjed. Vi er her for deg! 

UAVHENTEDE PAKKER

Posten setter en hentefrist på 14 dager fra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 400. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader.

Det hender at vi sender sko bestilt i én og samme ordre i flere kolli (f.eks. ett fra Oslo og ett fra Bergen/Stavanger). I tilfeller hvor ordren er sendt i flere kolli, sender vi deg selvsagt begge fraktfritt (ved fullpris varer). Dersom begge pakkene kommer uavhentet i retur vil du belastes kr. 400,- i gebyr for hver pakke. Dersom kun en av pakkene hentes ut, og den andre går i retur til oss, tilkommer det et uavhentet gebyr på kr. 400.

ANGRERETT OG RETUR

Du har 14 dagers ubetinget bytte- og returrett fra du har mottatt skoene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
Skoene må returneres ubrukt og i originalemballasjen, med vedlagt utfylt returskjema. Vennligst pakk inn skoesken i plast eller papir før sending, ikke fest tape og adresselapp direkte på esken. For din egen sikkerhet anbefaler vi at du sender pakken på en måte som er sporbar, -som Norgespakke e.l. Vi kan kun refundere penger for sko vi faktisk har mottatt i retur.

RETURER SENDES TIL:
Lito Tone Grimseid ( Lito Helsesko), Storevasshaugane 6, 5353 Straume

Returpakker burde sendes som en servicepakke. Da anbefaler vi å sende som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakker kan ikke sendes som bedriftspakke eller via andre transportleverandører enn Posten. En bedriftspakke sendes til “dør”, og vi har kun postboksadresse. Returporto betales av kunde på Posten.

Du må som kunde selv betale returportoen. Unntaket er hvis du returnerer i forbindelse med godkjent reklamasjon, da legger du ut for frakten, og vi refunderer returkostnaden til deg. Kontakt oss på kundeservice dersom du har spørsmål rundt dette. Vi hjelper deg gjerne!

Vi vet hvor viktig det er for deg å få pengene tilbake raskt, så vi prioriterer ekspedering av returer. Vanligvis overfører vi beløpet for returskoene samme dag som vi mottar skoene i retur, senest neste virkedag. Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene ca. tre virkedager ekstra før pengene er på din konto.

Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. NB! Viktig at vi blir infomert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.

BYTTE

Ved bytte sendes skoene til oss på samme måte som ved retur, bare noter ønsket om bytte på returskjemaet. Det kan være lurt å ta kontakt med oss på forhånd, slik at vi kan sjekke lagerbeholdning og holde av skoene du vil bytte til. Det nye paret sender vi deg selvsagt fraktfritt.

Spesifikt om bytte og retur i salgsperioder: Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget.

Vi tar forbehold om trykkfeil,  både når det gjelder priser og info om skoene på nettsiden!

Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Egil og Tone på nettavdelingen nåes pr. tlf. 92 08 96 01, 92 61 48 24 hverdager 09.00-16.30. Eller du kan sende oss en e-post til: tongrim@online.no

DIBS Faktura

En enkel, sikker og fleksibel betalingsmetode.

  • Motta dine varer før du betaler
  • 14 dagers betalingsfrist
  • Del opp betalingen som det passer deg
  • Enkelt og sikkert

Vilkår

Når du velger å betale med DIBS Faktura så vil fakturaen sendes sammen med din bestilling eller via e-post. Betalingsfristen er 14 dager og et fakturagebyr tilkommer. Ved forsinket betaling vil det bli sendt en purring og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Fakturaen betaler du til arvato Finance AS som er samarbeidspartneren til DIBS. arvato Finance AS gjennomfører som vanlig en kredittkontroll og for privatpersoner vil levering kun skje til den folkeregistrerte adresse. Kjøperen skal være fylt 18 år. Hvis du er firmakunde vil levering kun skje til den adressen firmaet er registrert. Firmaet skal også være registrert i det land hvor kjøpet foretas. Regler for dør- og fjernsalg gjelder ikke for kjøp i firmaregi.

Del opp betalingen

DIBS tilbyr delbetaling i samarbeid med arvato Finance AS. Du velger selv om du ønsker å betale et angitt  «minstebeløp å betale» på tilsendt månedsfaktura eller betale mer om du heller ønsker det. Du kan når som helst, uten ekstra kostnad, velge å avslutte din delbetaling ved å betale inn hele det resterende kredittbeløpet.

Fullstendige vilkår for delbetaling

1. Hva er Delbetaling?

  • Delbetaling gjør det mulig for deg å betale varen i ditt eget tempo. Innvilget Delbetaling kan benyttes til kjøp i nettbutikken.

2. Hva betyr «minste beløp å betale»?

  • På mottatt månedsfaktura vil det alltid fremkomme ’’minstebeløp å betale’’ som vil være et begrenset beløp av benyttet kreditt. Du står til enhver tid fritt til å betale denne summen eller et høyere beløp.

3. Hvem kan få Delbetaling?

  • Du må være 18 år, ha norsk personnummer og  en adresse i folkeregisteret. Adressen kan ikke være en postboksadresse.
  • Mulighet for Delbetaling er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Kredittsjekken vil generere et gjenpartsbrev med dine kredittopplysninger.
  • Dersom faktura eller Delbetaling misligholdes samtykker du i at kredittopplysningene overføres til Gothia AS.

4. Månedsbeløp og aktivering av Delbetaling

  • For å få Delbetaling  må du betale aktiveringsbeløpet  som angitt på mottatt faktura. Når innbetalingen er  registrert   vil du få tilsendt avtale om kreditt som må signeres og returneres i vedlagt svarkonvolutt  innen fristen.  Når signert avtale er registrert vil Delbetalingen opprettes.

5. Betaling

  • Gothia sender deg en faktura hver måned. På månedsfakturaen fremgår ”minste beløp å betale”. Du velger selv om du vil betale det angitte minimumsbeløpet, eller et høyere beløp.
  • Delbetaling løper inntil kredittbeløpet er fullt nedbetalt. Du kan når som helst betale hele din restsaldo til arvato Finance uten at det påløper ytterligere kostnader.

6. Hva koster det?

  • Kostnaden består av et etableringsgebyr og et månedlig administrasjonsgebyr. Etableringskostnaden er en engangsutgift som du betaler når din Delbetaling blir opprettet.
  • I tillegg til dette betaler du en årlig rente på (p.t.) 19,50 % av kredittbeløpet. Renten kapitaliseres hver måned.
  • Representativt eksempel på hva som blir effektiv rente pr. år:
  • Kredittbeløpet er kr. 20 000,-. og betaling skjer hver måned i 12 måneder med en månedsavgift på kr. 25,- og etableringsgebyr på kr. 95,-.
  • Effektiv rente vil være 25,63 % pr. år.
  • Den samlede kredittkostnaden vil være kr. 2 570,-.  Samlet kredittbeløp vil være kr. 22 570,-.

7. Betalingsfrie måneder

  • Du har mulighet til å benytte to betalingsfrie måneder i året. Dersom du ønsker dette kontakt kundeservice pr. e-post til kundeservice@arvato.com eller pr. telefon til 22 87 89 70.

8. Uteblitt betaling

  • Ved uteblitt betaling vil hele kravet bringes til forfall, og din Delbetaling vil bli avviklet.

9. Informasjon

  • Ønsker du at arvato Finance skal sende deg informasjon om kundeforholdet etc. via e-post må du krysse av for det i kredittavtalen. I motsatt fall vil dette bli sendt til din folkeregistrerte adresse.
  • Besøk www.dibsfaktura.no for mer informasjon om DIBS Faktura.
  • Du er selvfølgelig velkommen til å ringe til oss hvis du har noen spørsmål. Vårt telefonnummer er 21 55 44 33.